maandag 17 juni 2013

geheimpje...

Er is iets wat mij opvalt ,als ik de Bijbel opendoe en de allereerste regels lees: Genesis 1 : 1-3
''in den beginne schiep God  de hemel en de aarde. De aarde nu was woest en ledig, en duisternis lag op de vloed, en de Geest Gods zweefde over de wateren.
En God zei; ER ZIJ LICHT. en er was licht. ''

Hier staat dus eigenlijk dat de Schepper begon met het maken van licht in de duisternis.
- LICHT WAS DE EERSTE LEVENSVOORWAARDE VOOR VERDERE SCHEPPING-

Dit vind ik een mooi gegeven, want ik geloof dat dit ook geld voor het ''geestelijke'' - Waar licht is (God is Licht) moet de duisternis wijken (satan is duisternis)
Licht is waarheid, en de waarheid maakt (de weg) vrij  voor verdere schepping en zegening

Wat ik hiermee wil zeggen is dit:  Wees transparant, heb geen geheimen ! leef in de waarheid, leef in het licht zodat je niet struikelt! (of satan je laat struikelen)
''uw woord is een lamp voor mijn voet, en een licht op mijn pad''  Psalmen 119:105

De wereld zal je vertellen dat iedereen wel geheimpjes heeft.... Ik heb ervaren in mijn leven dat een leven met geheimen  een leven is ,waar je een slaaf bent van angsten en leugens.
We noemen dat ''leugentjes om bestwil'' toch......
Nou een leugen om bestwil bestaat niet... een leugen hoe groot of klein ook... is een leugen. En het zal je parten spelen, ook al merk je daar misschien (in eerste instantie) niets van.
Ik heb ervaren in mijn leven dat de waarheid waarlijk vrij maakt! En ik heb ervaren dat toen ik het licht liet schijnen over mijn duisternis , er ineens verdere schepping mogelijk was...
- LICHT IS DE EERSTE LEVENSVOORWAARDE VOOR VERDERE SCHEPPING -

Ik heb jaren lang op, mijn manier gevochten voor mijn idealen, en liefdes... maar het lukte me niet..
Tot het moment dat ik compleet waarheid vertelde aan mijn vrouw en dichtbijstaanden.
Vanaf dat moment kon God verder gaan met verdere schepping in mij... In mijn huwelijk, In mijn gezin, In mijn hoofd, In mijn lichaam. In mijn ziel. In mijn Geest. En ook in mijn vrouw -zij kreeg bovennatuurlijke kracht, doorzettingsvermogen, liefde, genade en wijsheid, om te doen zoals Jezus het ons voorgedaan heeft- zelfopofferende liefde en genade.
 Mijn vrouw is een voorbeeld. een vrouw zoals God het bedoelt heeft. een echte volgeling van Jezus. Zij heeft mij geleid naar Jezus, en niet alleen door woorden .. maar ook door daden!. Ik ken niemand die zoveel wijsheid heeft en zo krachtig is als MIJN vrouw!  Dank u God!.

 Ik ken nu het transparante leven. Het leven waarbij je IEDEREEN gewoon eerlijk en recht in de ogen kan aankijken.
Leven in het licht. Leven waarbij je God de mogelijkheid geeft om ''verder te gaan met scheppen'' in je leven.  En dat zien wij ook gebeuren in ons leven.  Only by Grace !

Haal het 'vangnet' wat satan boven je gespannen heeft neer -door compleet waarheid te vertellen aan degenen die dit dienen te weten. Ga eerlijk en getrouw door het leven.
Haal het 'vangnet'' neer- die Gods zegeningen en verdere schepping voor u (gezin/kinderen enz)  tegenhoudt!
Dit is een betere oplossing dan altijd maar God de schuld te geven, dat God u niet zegent ...( dit deed ik altijd..) .
Nu weet ik dat God wel degelijk zegeningen stuurt, maar dat wij ze door verblindingen (vangnet) van satan niet ontvangen. en dan ook nog erbij fluistert dat God u straft of niet wil zegenen.
Geef die overwonnen gevallen engel geen kans!
Leef in het Licht!


   
                        



5 opmerkingen:

Wendy Born zei

Helemaal waar Henkpieter. Mooi verwoord. Alleen alleen als we Gods licht over ons leven laten schijnen, kan de duisternis wijken. Dank je wel voor deze prachtige blog.

Magdalena zei

Mooi getuigenis! Dank aan God, want bij Hem is de bron van het leven, en in Zijn licht zien wij het licht (ps36)

Unknown zei

Dat eerste licht zou wel eens kunnen verwijzen naar Jezus, de eerstgeborene van de schepping. De zon werd immers later door God geschapen.

Unknown zei

Wendy en magdalena en unknown bedankt voor jullie reacties!

unknown: In mijn blog heb ik het ook zeker niet over de zon, dit heb ik zelfs niet 1 keer genoemd. het gaat over: het licht.

Aritha V. zei

Dank je wel voor deze mooie, transparante blog. Heel mooi dat je zo open bent. Daar hou ik wel van :-)