vrijdag 19 juli 2013

Meest wrede daad uit de geschiedenis van de mensheid

Dit heb ik voorin in mijn Bijbel geschreven, en wil ik delen met jullie:

God is niet de oorzaak van onze moeilijkheden, en bovendien heeft Hij ons niet alleen gelaten in onze problemen.
God kwam en leefde temidden van ons, Hij werd mens , Hij maakte alles mee wat wij meemaken, en zelfs nog veel meer dan dat
De oorzaak van onze moeilijkheden is  ons eigen egoïsme. (jakobus 1:13)

God schiep de mens, maar deze verwierp Hem
God stuurde boodschappers en profeten om de mens eraan te herinneren dat Hij hen geschapen had. maar de mens stenigde en vermoorde deze.
Tenslotte kwam God zelf. De Schepper stapte in Zijn Schepping, maar het schepsel weigerde zijn Maker te erkennen! Sterker nog...
Het schepsel mishandelde en nagelde zijn Schepper aan een kruis!

Wat deed de Schepper toen?

Hij vormde deze meest wrede daad uit de geschiedenis van de mensheid om tot bron van vergeving! voor de mens!
Wij hebben Hem gedood, maar Hij gebruikt deze daad van egoïsme als bron van vergeving voor ons

Dus God heeft in alles voorzien (Heilige Geest)
God heeft alles volbracht           ( kruis)
God wacht nu totdat jij vrijwillig komt
..dat is Liefde

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een heel diep stukje om lang over na te denken. Ik snap lang niet alles maar dit weet ik: dat God genadig is en heel erg goed voor mensen die bij Hem aankloppen.

Unknown zei

Refo Mama
Is inderdaad een diepzinnig stuk.
Amen-Ben het helemaal met u eens dat onze God een genadig en een geweldige Papa is voor de mensen die bij Hem aankloppen.j
bedankt voor uw reactie.
bless Henkpieter