zaterdag 19 april 2014

Laat je niet kisten. Het Nieuwe Leven

In het boek "Kracht in je denken'' van Joyce Meyer las ik een geweldig stukje. Het hele boek is trouwens een aanrader.
 Voordat u dit boek gaat lezen wil ik u aanraden om eerst ''Strijd in je denken'' te lezen van dezelfde schrijfster
Deze boeken zullen u leven verrijken en zullen ervoor zorgen dat " vernieuwing van denken" optreedt in uw hoofd. Dit is ook waar Paulus in de Bijbel (Romeinen 12)  toe oproept: word hervormd door de vernieuwing van uw denken
Joyce Meyer weet waar ze over schrijft en preekt omdat ze uit ervaring en Goddelijke openbaring spreekt. Lees haar levensverhaal en kom tot de conclusie dat bij God alle dingen mogelijke zijn voor wie gelooft !

Zelf ben ik enorm gezegend door deze boeken omdat door het lezen van deze waarheid er in de afgelopen jaren verandering in mijn denken kon plaatsvinden. Dank u God.
Mede daarom zijn mijn vrouw en ik ook nu uit onze kist gestapt waar anderen ons in hadden gestopt of nog steeds in willen stoppen. We hebben ontslag genomen en zijn samen in ons avontuur en droom gestapt. Dit alleen door de Genade en Liefde van onze Papa in de Hemel.
Ondanks uiterlijke -de zogenaamde wereldse feiten- en uitgesproken ongeloof van andere mensen
weten wij 1 ding heel zeker:

ALLE DINGEN ZIJN MOGELIJK BIJ GOD VOOR WIE GELOOFT.

Hieronder het verhaal wat ik met u wil delen. Word erdoor opgebouwd en gezegend:

Lang geleden, voordat vele van de medische hulpmiddelen die we vandaag de dag hebben beschikbaar waren, raakte een jongetje kreupel en de artsen konden niets doen om hem te helpen. De moeder van het jongetje nam een oranje kistje en zette hem erin, maakte er een touw aan vast, knoopte het touw om haar middel en trok hem zo met haar mee zodat ze goed op hem kon blijven letten. Overal waar zij ging trok ze hem met haar mee.
Na verloop van tijd begon de jongen een gewoonte te ontwikkelen die de moeder niet leuk vond. Hij begon met zijn kist heen en weer te schommelen. Ze smeekte hem om ermee te stoppen, maar hij bleef doorgaan. Soms schommelde hij zo erg dat de kist omkiepte en hij eruit viel. Hoe vaak ze hem er ook weer in terugzette, hij bleef ermee doorgaan omdat hij had ontdekt dat hij er op die manier uit kon komen. Tot ieders verbazing leerde hij daarna al snel om te lopen en had hij uiteindelijk een geweldig leven.
Dat kleine jongetje deed iets wat de dokters en zelfs zijn liefhebbende moeder niet voor mogelijk hadden gehouden. Hij weigerde er genoegen mee te nemen om zijn hele leven in een kist te zitten waar iemand hem in had gezet.
Is er iets of iemand die jou in een kist heeft gezet waar jij uit wilt komen? Zo ja, laat je niet kisten! schommel heen en weer in je kist totdat je vrij bent. De Wereld en de mensen die erin leven zijn er experts in om ons te vertellen wat we wel of niet kunnen doen. Ze zijn niet altijd enthousiast over dingen die buiten de norm vallen of ongebruikelijk zijn. Ik heb keer op keer gezien hoe gewone mensen buitengewone dingen deden, omdat ze geloofden dat ze het konden en weigerden om op te geven.
Iedereen krijgt in het leven met uitdagingen te maken. Sommige mensen voelen zich volledig door hun uitdagingen overweldigd, terwijl anderen, zoals het jongetje in de kist, weigeren om op te geven.'
Mijn vraag aan jou is: Wil jij alle uitdagingen het hoofd kunnen bieden en succesvol zijn? Zorg er dan voor dat je mentaal bent voorbereid. Volgens Kolossenzen 3:2 is ''Je denken richten en gericht houden'' de manier om dat te doen. Zorg dat je waakzaam en voorbereid bent. Keer op keer denken en zeggen: ''Door Christus kan ik alles doen in het leven wat ik moet doen", zal je helpen om je denken te richten en gericht te houden. Dit zal je klaarmaken om in het leven te overwinnen. Vergeet niet dat een mens volgt waar zijn gedachten gaan!!
Laat geen ruimte in je hoofd voor negatieve gedachten zoals: '' ik kan gewoon geen moeilijkheden meer aan, of ''als er nog iets gebeurt word ik gek'' of ''als dingen niet snel veranderen geef ik het op''
Op dit soort denken zijn allerlei variaties en het kan zijn dat jij ook zo'n soort favoriete gedachte of uitspraak hebt die je gebruikt wanneer je je overweldigd voelt.
Besef je echter dat jij je daarmee eigenlijk al hebt voorbereid op een mislukking, voordat het probleem zelfs maar de kop opsteekt?
Het is helemaal niet sterk, bekrachtigend of overwinnend om te denken dat je gek zult worden of om te besluiten dat je het op zult geven. Dat is de houding van een verliezer, niet van een winnaar.
Zeg niet: 'dit doet mij de das om'' of ''ik ga hieraan kapot'' maar zeg liever: ''Ik heb dezelfde instelling als Jezus en deze beproeving zal in mijn voordeel werken''
Wees iemand die mentaal op iedere uitdaging is voorbereid en laat je niet ontmoedigen of uit het veld slaan! Vergeet nooit dat je zonder Jezus niets kunt doen (Joh 15:5) maar dat je door en met Hem alles kunt doen wat je in het leven moet doen (Fil 4:13)
Besluit dat je je niet zult laten kisten en dat je zult blijven schommelen totdat je kist uit elkaar valt.


2 opmerkingen:

Unknown zei

Mooi. Dank je wel voor de bemoediging in je blog.

Anoniem zei

Lieve Henk pieter en Tineke,
Mooi verhaal .ik heb het doorgestuurd naar de kinderen.
Ik ben trots op jullie.
Liefs tante Henny.