dinsdag 16 april 2013

zwart gat in mijn ziel

Door de speakers van mijn auto klonken de klanken van een top 40 hit... een lied over het leven, over de liefde, de pijn, het verlangen... en het niet kunnen krijgen wat je het meest nodig denkt te hebben.

De rapper/zanger raakte mij met de woorden: ""zwart gat in mijn ziel''

Ik herinnerde mij de tijd waarin ik zelf overal zocht naar vervulling van mijn ''leegte''... van mijn z.g.n ''gat in mijn ziel''
Ik vond antwoorden, en toch ook weer niet, Ik voelde me tot de rand gevuld en kort daarna nog leger dan ooit tevoren. Telkens zoekende naar die kick die het leven de moeite waard maakte.
Hoge pieken gevolgd door diepe dalen, grenzeloze blijdschap gevolgd door zeeén van tranen..... was dit nu de reden van bestaan op deze aarde?

Hobby's werden verslavingen die ik dacht nodig te hebben...
Uitjes greep ik aan om het leven te verdrinken, en weg te lachen...
Mijn werk werd een vlucht, ik boekte successen aldaar, maar was bijna niet meer thuis...Ik was de man die op zondag het vlees sneed...
Ik probeerde vervulling te vinden in geld, kleding, uiterlijk, en aandacht....
.......Het leek te vullen......maar eigenlijk werd ik alleen maar leger......

U zult uzelf herkennen in dit verhaal, misschien niet op de manier hoe ik het ervaren en uitgevoerd heb, maar wel in het feit dat we diep van binnen allemaal een leegte ervaren.
een gevoel in ons binnenste die we willen opvullen.

De hunkering naar vervulling van de betekenis van dit leven
De hunkering naar echte onbaatzuchtige pure liefde
De hunkering om echt gekend en gewaardeerd te worden
De hunkering naar rust, en het gevoel thuisgekomen te zijn

Ik geloof dat wij zijn als verdwaalde schapen, die geen rust en complete vervulling vinden totdat ze veilig bij de Herder zijn.
In de Bijbel word dit ook bevestigd: Wij mensen zijn geschapen om in relatie te leven met onze maker: God.
Adam en Eva wandelden en praatte constant met God, HIJ vulde hen totaal!!
Tot het moment dat de mens zondigde en zich lossneed van God. Hierbij liepen wij mensen een leegte op...een wond... een donker gapend gat in onze ziel.

Deze kan alleen opgevuld worden door Degene die er voor bestemd is, Deze Zijn naam is: God! zal de leegte compleet opvullen! Hij zal u kennen, u genezen, uw pijnen dragen, u  ECHTE liefde tonen, u zult voelen dat u de ware betekenis van het leven (terug) gevonden heeft! u zult ware rust en voldoening vinden in Zijn liefdevolle armen, u zult voelen dat u thuisgekomen bent! u zult compleet vervuld zijn!

De wereld is een speeltuin vol dingen die aangeboden worden ALS vervulling van je leven.
satan weet dat de mens een leegte ervaart en vervulling zoekt, en zodoende heeft hij een doolhof met schijnbare kado's  gecreeërd. hij weet dat zolang wij het in zijn doolhof zoeken, we verdwaald blijven van de ENIGE ECHTE WAARHEID. DE ENIGE ECHTE VERVULLING, HET WARE THUISKOMEN IN HET HUIS WAAR ALLES GRATIS VOOR U IS! OMDAT JEZUS ALLES AL BETAALD HEEFT, MET ZIJN KOSTBARE BLOED!

satan geeft niks gratis weg..ook al lijkt het daar misschien op... hij zal zijn tol heffen!!!
Mischien vind u uw leven wel best zo. en Jezus echt volgen kost u teveel....denkt u...

Luister naar mijn woorden:  U mist niks!!! integendeel juist!
                                             Het kost u misschien wel iets ja... maar laat ik het zo zeggen:

figuurlijk gesproken: wie wil nu niet tien euro ruilen, voor tien miljoen euro? !!
                                
     Geloof me:  God. Jezus. Heilige Geest  -  is echt het beste wat je kan overkomen!!

Geen opmerkingen: