zondag 12 mei 2013

Het verhaal van de Papa en zijn kind.

De tijd is weer aangebroken, dat we weer mogen genieten van het mooie weer.
De tijd dat we weer lekker buiten kunnen genieten van al het mooie van Gods schepping.
Ik wil u meenemen in een verhaal over een Vader en zijn kind.


''Papa papa'' wat ben je aan het doen??? '' klinkt het geroep van een leuk klein kind van een paar jaar oud.
'' Ik ben bloembolletjes aan het zaaien in de tuin'' is het antwoord van de Vader.
''Ooh leuk'' mag ik meehelpen Papa? ja? alstublieft! ?"" vraagt het kind vol enthousiasme.
''Ja hoor dat is goed! dat vind ik heel fijn!"" antwoord de Papa vol liefde.

Ze gaan bezig, het kind schept, en graaft en doet zijn uiterste best...
Binnen een half uurtje is de tuin een complete woestenij , het kind is helemaal vies.. en het terras naast de tuin ligt bezaait met modder...
De Vader heeft het allemaal met een liefdevolle blik aangekeken en zijn kind bemoedigd en aangemoedigd.

Het kind gaat nu douchen, Vader pakt zijn bezem en veegt alles schoon. herstelt de woestenij in de tuin, legt de zaadjes nog even recht, en op de juiste plek , en dit alles met een lach op zijn gezicht.

Enkele weken later beginnen er mooie bloemen te groeien... het kind is zo trots als een pauw! en zegt:
''Kijk Papa, dat heb ik goed gedaan he! ''
''Jazeker dat heb je goed gedaan kind'' bevestigd de Papa met een liefdevolle glimlach op zijn gezicht.

Zo is het ook met God de Vader, en wij als Zijn kindjes!!
Wij mogen God helpen met zaadjes te planten! Graag zelfs!
God moedigt ons aan om dit te doen! zonder angst! - Vertrouw als een kind op Mij zegt God.: Ik ben voor je! wie zal tegen je zijn!!

Wij denken soms dat wij het moeten doen, of we zijn juist passief omdat we bang zijn ,dat we het fout doen, of fout zeggen.
Onthoud dan dit verhaal/nachtgezicht !
Want als u OPRECHT zaadjes plant voor het koninkrijk Gods. OPRECHT voor uw Vader! DAN ZAL HIJ DIT ZEGENEN!
En op het moment dat u zich 'gaat opfrissen' . herstelt God de ''foutjes''   U BENT DUS MEER DAN OVERWINNAAR!!! ten alle tijden!!!

En u mag meedelen in de blijdschap en bemoediging van de ''uitgekomen zaadjes'' !!


Dat is toch geweldig!!! wauw.

5 opmerkingen:

Unknown zei

reacties zijn welkom.

Aritha V. zei

Dank je wel voor je bemoediging.

Rita Klapwijk zei

Mooi!
Dank je wel.

Dieneke zei

Je hebt een prachtig blog met veel diepgaande stukken erop.
Bedankt voor deze mooie tekst, dat we meer dan overwinnaars zijn!!!
Mooi beeld met die zaadjes, dat spreekt me wel aan als (moes)tuinier.
groetjes, Dieneke

Ilse zei

prachtig stuk zeg, heb hem even gedeeld op mn facebook pagina!