vrijdag 6 december 2013

Een christen en tattoeages

Een christen en tattoeages.. ..mag dit ?

De ''wetgeleerden'' onder ons zullen meteen zeggen dat dit niet mag! Want in de Bijbel staat geschreven -in Leviticus- dat insnijdingen in het vlees niet mogen.
...
Dit gebeurt helaas nog vaak; een stukje tekst uit de Bijbel ''plukken'' en daarmee een ander veroordelen.
Ik vind het pure Bijbel-verkrachting want de mensen die zo fel gefocust zijn op dit gebod en daarom zelf geen tattoos nemen en anderen op grond van dit gebod veroordelen houden zich zelf ook niet aan die andere wetten die in hetzelfde tekstgedeelte genoemd worden. Zoals hun vrouw onrein verklaren in de maandelijkse ongesteldheid en alles wat zij aanraakt schoonwassen.. enz enz

Ik geloof dat we af moeten stappen van het ''wat is goed en wat is fout principe''
In plaats daarvan zouden we ons de vraag moeten stellen: WWJD - What Would Jesus Do ?
Wat zou Jezus doen? Hoe zou Jezus nu reageren? Hoe zou Jezus dit oplossen?
Als we dit zouden gaan doen met zn allen zou de wereld er een stuk beter van worden! Dan zou veroordeling, tweedracht, egoïsme, hoogmoed, haat en nijd, kerkscheuringen, enz uitgebannen worden.
Dan zouden we niet leven in de oude wet (Deut 20) maar in de nieuwe wet (Mat 5)
Dan zouden we God boven alles hebben en daaraan gelijk de ander liefhebben als onszelf...
We zouden leven zoals Jezus het ons voorgedaan heeft. Zoals het God zou behagen.
Daarvoor is Jezus gekomen. Het oude is voorbij en het nieuwe is gekomen.

Om terug te komen op de tattoeages - Zou Jezus een tattoeage nemen?
Ik denk zelf van niet..  Maar voordat ik dit uitleg wil ik vertellen dat ikzelf een grote tattoeage op mijn been heb.
Ik denk dat Jezus zou zeggen dat Zijn Vader het lichaam zeer goed gemaakt heeft (Genesis 1)
Als God het nodig gevonden had, had HIJ ons zelf wel 'versierd' met tattoeages.... denkt u niet?
Ik heb namelijk ook nog nooit een baby geboren zien worden met tattoeages...
Het lichaam is een tempel van de Heilige Geest en we kennen het verhaal dat Jezus ontzettend kwaad werd toen allerlei handelaren de tempel niet op waarde achten. (Joh 2:13-17)
Hij sloeg ze het tempelplein af... zo erg vond Hij het.
Die immens grote Liefde die passie uitwerkt....indrukwekkend gewoon

Nu geld dit niet alleen voor tattoeages want je kan geen tattoo hebben maar je lichaam, je tempel wel ontheiligen met drank, drugs, werk, sigaretten, seks enz enz...
Dus ook hier geld weer- Haal eerst de balk uit je eigen oog voordat je de splinter bij een ander probeert te verwijderen.
Heb respect voor de mening van je naaste. Niet altijd maar alleen je eigen visie! maar ga eens de dialoog aan met de ander. Dit zal uw (misschien wel) eenzijdige visie vergroten!

Zelf heb ik dus ook een aantal jaren geleden een grote tattoeage laten zetten.
Hier staat mijn levensverhaal. mijn liefdes en het kruis van Jezus getekend.
Of ik hier spijt van heb?  NEE.
Of ik hier trots op ben      JA
Of ik het nu nog zou doen?   Nee waarschijnlijk niet.
 Ik ben nu door, en met Jezus heel tevreden  met wie ik ben en hoe ik eruit zie.
Wat een ander ook vind en zegt - Je echte identiteit haal je alleen uit God.


Geen opmerkingen: