vrijdag 29 maart 2013

#Jezus : ''Zie IK maak alle dingen nieuw"

                                  #Jezus:  '' Zie IK maak alle dingen nieuw"

Deze tekst las ik vorige week op de achterkant van een auto.
Meteen schoten de beelden van een gemartelde Jezus door mijn hoofd.: Hoe Hij vol bloedende wonden en striemen, kneuzingen en helse pijnen een loodzwaar kruishout de berg opdroeg..
Hoe zijn moeder Maria dit aan moest zien, zonder haar kind te kunnen helpen.
Hoe ze bij Hem in pure wanhoop neervalt en Zijn beschadigde, bebloede gezicht kust.
Hoe ze Zijn tranen wegkust met een liefde zoals een moeder alleen kan doen,.

Ik zie het voor me... dat Jezus  tegen haar zegt: ''zie ..IK maak alle dingen nieuw"

Hartverscheurend.. Dit raakt me enorm.. Ik heb hier geen woorden voor..Wat een Liefde!! Jezus had dit allemaal niet hoeven doen. HIJ deed het toch!
 Uit pure liefde voor ons en Zijn Vader.
HIJ heeft het volbracht! HIJ heeft alles nieuwgemaakt! voor eens en altijd!
 Dat is de kracht van Liefde!

Het mooie was dat deze tekst bedrukt was op de auto van een schoonmaakbedrijf.
Zij maken ook alle dingen dagelijks als nieuw. Een dienend bedrijf in de navolging van hoe Jezus diende.

Geweldig! vind ik zo'n tekst achterop de auto! Een creatief initiatief . 
Slechts een klein aantal woorden.. maar een levensverhaal op zich!
Een waarheid, een hoop, een weg , een leven

   ................ Wauw

Geen opmerkingen: