maandag 25 maart 2013

Wat is een ECHTE man ?

Op de verschillende conferenties waar ik geweest ben , en in menig preek hoorde ik steeds weer de roep naar het opstaan van de ECHTE MAN.

Wat is een ECHTE man?? die vraag houd menig man, en vrouw bezig.

Hoe de 'wereld' een zogenaamde echte man laat zien, dat was mij wel bekend.. En leerde mij van jongs af aan een zogenaamde echte man te zijn/worden.
Ik werd er steeds ''beter'' in.... en leefde als een .......man.   Toch voelde ik van binnen een knagende leegde.. een pijn ... een gevoel dat ik een leven leidde dat niet van mezelf was.
Die pijn was het: bijna sterven van de ECHTE man binnen in mij! De man zoals God die gemaakt en bedoelt heeft.

Veel mannen hebben geen helder beeld over hun identiteit als man!
Wie ben ik? wat verwacht men precies van mij? wat is mijn taak? wat verwacht God van mij? wat verwachten vrouw, kinderen, collega's, vrienden van mij? en is dat reeël? wat moet ik met mijn emoties en seksuele gevoelens?
Wat is eigenlijk een echte man? hoe gedraagt hij zich? gevoelig en soft...of juist stoer en macho?

Sinds de vrouwen-emancipatie waarin de vrouwen hun (terechte) plaats opeiste, streden voor hun rechten en waardigheid in een door mannen gedomineerde wereld,  zijn de mannen het spoor lichtelijk bijster. ze (mannen) zijn onzeker geworden over hun identiteit (soms zelfs onbewust)

WIJ MANNEN MOETEN OPSTAAN!!! niet overheersend vanuit een dominant beeld van mannelijkheid, maar ook niet afwachtend uit angst of schaamte!
Mannen moeten weer de hoeksteen zijn in het leven, de maatschappij, en het gezin! DE ROL VERVULLEN VAN: HOOFD VAN HET GEZIN. !
Mannen zij geschapen om voor te gaan!!! om te leiden !!! ZOALS CHRISTUS ZIJN GEMEENTE LEID !

Een ECHTE man jaagt voortdurend naar een diepere relatie met God en zijn gezin.
Hij is bereid om offers te brengen. Hij besteed zijn tijd en energie niet domweg aan zijn werk of bevrediging van zijn eigen verlangens.
Een ECHTE man stelt het welzijn van zijn vrouw en kinderen boven zijn eigen behoefte.
Een ECHTE man behandelt zijn vrouw als kostbaar goud! Teder als een lammetje, erover wakend als een Leeuw!
Een ECHTE man heeft controle over zijn seksuele verlangens!
Hij heeft duidelijke normen en waarden die zijn gedrag en beslissingen beïnvloeden. Hij heeft het lef om zijn emoties op een gezonde manier te delen!

Een ECHTE man is het waard om Priester van zijn gezin genoemd te worden!

HET WORD TIJD, DAT DE ECHTE MAN OPSTAAT, EN ZIJN PLAATS INNEEMT !

Neem dat besluit vandaag nog! God zal die beslissing zegenen! en je zal de ware vervulling voelen!

amen



Geen opmerkingen: